Dark Mode Light Mode

Bourjois

Tény, hogy a Bourjois az egyik legrégebbi kedvencem, számtalanszor volt már szó a termékeiről, de magával a céggel alig foglalkoztunk. Története hosszúra nyúlik, ezért a mai részben egy rövidített összesítés következik az elmúlt 150 évről.

Talán nem annyira köztudott, hogy Bourjois az egyik legrégebbi kozmetikai termékeket gyártó francia vállalat.

1863_Theatre sticks

Minden 1863-ban kezdődött Franciaország nyüzsgő fővárosában, a második világgazdasági fellendülés korában. Joseph-Albert Ponsin amatőr színész és kozmetikus volt, aki saját lakásában megalkotta a sminkrudacskákat a párizsi színészek és színésznők részére. A zsíros festékrudacskák olyan fantázianeveket kaptak, mint a Jaloux (féltékenység) vagy Amoureux (szerelemben) ami igazán újszerű volt akkoriban.

Advertisement

1868_Parfumerie Bourjois

 1868-ban Ponsin munkatársa Alexandre Napoléon Bourjois vette át a céget és kezdett nemzetközileg is terjeszkedni.

1879_Java rice powder

 1879-ben a Java Rice Powder (írtam róla ITT) mely egyfajta highlighter-ként, ragyogóvá és puhává varázsolja a bőrt, több mint 2 millió példányban kelt el világszerte, így lett a Bourjois a mindennapi smink nemzetközi márkája.

1898_Bourjois catalogue

1898-ra a márka több mint 700 féle termékből állt (pirosítók, szemhéjfestékek, szappanok, rizspúderek, hajápolók stb.) ami ma is egyedülálló. A termékeket Pantinban (Párizs közelében) állították elő.

1914_Cendre de roses1914-ben már 15 árnyalatban volt kapható a Little Round Pot pirosító őse. Az első árnyalat a Cendre de Roses Brune volt, ami még mindig kapható. A doboz színe -ahogyan ma is- megegyezett a benne lévő pirosítóéval.

1924_Babette

 Bourjois óriási szenzációt keltett kitalált múzsájával Babettel. A karakter a független és csinos, kissé fiús párizsi lányt testesítette meg, aki tele van vidámsággal és persze illusztrált kalandjaival meggyőzi a nőket a parfümök és kozmetikumok értékeiről.

B016.tifÉrdekesség, hogy 1936-ban Bourjois hirdetésében témaként megjelent a női szavazati jog, amit éppen tárgyalt a francia parlament. A nem titkolt cél az volt, hogy a nőket önkifejezésre ösztönözzék. Akkoriban egyébként az egyik legmenőbb termék egy kárminpiros rúzs volt, de az első fényes és igazán tartós rúzs 1956-ban jelent meg (Rouge Fidéle).

1980_Eyeshadows

Teltek múltak az évek, fejlődtek, gyarapodtak és 1980-ra már több mint 120 országban voltak jelen. A pirosítók addigra a szivárvány minden színében megtalálhatóak voltak, néhány évvel később ugyanez mondható el a szemfestékekről is. Több mint 6 millió dobozkát adnak el évente.

1995_Grains de beaute

1995-ben Bourjois bevezette a Grains de Beauté bőrápolási termékcsaládot.

Bourjois ma:

Mára a márka a világ mind a négy égtáján sikeresen megteremtette imidzsét, azaz innovatív és kifinomult. A termékeket a híres párizsi sikk jellemzi, mely játékosságra, praktikus, de mindig divatos szépségélményekre inspirál.

Blend

2001: Coup de Theatre, az első kétvégű szempillaspirál 2005: Lovely Rouge tükörrel a tetején 2006: a csokis bronzpúder és mini utazószett bevezetése 2007: megjelenik az Eau de Gloss szájfény és a 1 Seconde lakk család 2008: Ombre Strech szemhéjfesték és Shimmering Shine folyékony szemhéjfesték 2009: Effet 3D Max szájfény és Smoky Eyes Trio

SP ELASTIC_MASCARA 230x300.indd

2010: Megjelent az Elastic Mascara amit majdnem három évig használtam kizárólagosan, jelenleg a Twist Up the Volume a favorit, de ha elfogy…

Bourjois-Paris-Bubble-Chic-Nail-polish-collection-summer-2012

Köröm szekció 2012 nyár

46930_235428856605066_343844661_n

Bourjois tavaly ünnepelte a 150. évét

Rengeteget lehetne még róla beszélni, folyamatosan megújulnak és jobbnál jobb termékekkel rukkolnak elő, néha már én sem tudom követni. Hogy miért szeretem a márkát? Egyszerű. Jelenleg nem is tudnám megmondani hány Bourjois termékem van különböző családból és kivétel nélkül elégedett vagyok velük. Szeretem az eleganciáját és a tartósan jó minőségét, mindehhez pedig megfizethető árak társulnak. Gyakran érzem, hogy egy egy High End márka termékei túlárazottak, volt már dolgom nem is egy rossz alapozóval vagy spirállal 10.000Ft felett, míg Bourjois termékek esetén mondjuk 100-ból 90 ötösre vizsgázott. Olykor elfogult vagyok, de biztosan mindenkinek megvan a maga kedvence.

View Comments (29) View Comments (29)
    1. Igen, én is ezért szeretem annyira! 🙂 Kategóriájában messze a legmegbízhatóbbnak tartom, legyen szó bármilyen termékéről.

  1. Nagyon tetszett az összefoglaló 🙂 Úgy szeretnék már egy körömlakkot tőlük, de sokallom az árát, OPI nagy kiszerelést pont ezért nem veszek, és még a kedvenc England lakkomra se szántam rá magam-se a pénztárcám-mindig úgy vagyok vele többet vehetek más jó lakkból ezeknek az áráért, pedig egyes termékekben tényleg hajlandó vagyok a minőséget megfizetni, de lakkoknál más a helyzet, hibába vagyok függő 😀 De nem baj, úgyis fogok venni, ha nem fogom sajnálni rá a keretet-mert igen, sajnos mindig eljön ez a pillanat 😀

    1. El bizony, anno én is pont így voltam vele 🙂 Mondjuk OPI lakkot egyszer vettem és utoljára, az éppen nagyon rossz volt és azóta nem vagyok hajlandó annyit kiadni érte. Ez a helyzet az A England lakkokkal is, valahogy nem visz rá a lélek, pedig van azért ami tetszene 🙂 Amikor először próbáltam Bourjois 1 Seconde lakkot, komolyan tátva maradt a szám. 1 réteg elég volt és tényleg kb 3 perc alatt meg is száradt, ráadásul az az ecset nekem nagyon bejött, szóval nem sok ilyen jó lakkal találkoztam eddig. Néha néha egy különlegesebb árnyalat belefér 🙂

  2. Nekem kicsit ambivalens a viszonyom velük. Azt nagyon furcsának tartom, hogy bár én a márka hazájának a szomszédjában lakom (Belgium), sokkal kevesebb féle terméket lehet tőlük itt kapni, mint pl, Magyarországon. Pl. azokat, amiket te mutattál gyakorlatilag még nem is láttam itt. A tavalyi évfordulós minilakkjaik nagyon tetszettek, de végül egyet sem vettem meg, mert nem tudtam választani. 🙂

    Az alapozójukat (Healthy Mix Serum) viszont nagyon szeretem. Baromi jó a minősége és az ára is barátságos. Az egyetlen, amit kérni tudnék, hogy legyen több árnyalat és ha lehet kicsit rózsaszínesebbek is, mert valahogy minden alapozójuk nagyon sárga.

    1. Totál egyetértek veled, ami az alapozót illeti.
      Rózsaszín tonusút a népnek (vagy legalább valami semlegeset)! 😀

    2. Ez ilyen sajnos, országa válogatja mire van igény. Én is meglepődtem amikor Szarajevóban megláttam az itthonihoz képest kétszer akkora pultot, de Londonban például alig volt valami.

      Igen, sajnos minden arcra való sárgás, nekem úgymond szerencsém van, mert a legvilágosabbak még éppen beleférnek. A sárga “kelendőbb”, mert semlegesíti a kipirosodást. Az átlaghoz képest a CC krém (nem tudom láttad-e) inkább barackos, mint sárga.

      1. Már odáig sikerült eljutnom, hogy találtam tesztert, de magát a CC krémet még mindig nem. 🙂 A 2 világosabb árnyalatot próbáltam egyelőre ugyan csak a kezemen, de azt hiszem a legvilágosabbat fogom megvenni. Mármint ha egyszer találok a legendás krémből. 🙂

        Talán te írtad egyszer, hogy ennél a márkánál pl. az 51 az mindenben legyen az alapozó vagy korrektor ugyanolyan. Akkor ez a CC krémre nem teljesen igaz?

        1. Azóta akkor már biztosan látod, hogy ebben az esetben nem mondható, hogy ugyanolyan, a képen is látszik, hogy a CC barackosabb mint az alapozó, de többnyire minden 51-es nagyon hasonló igen.

  3. Nagyon tetszett ez a kis márka összefoglaló. 🙂 Örömmel töltött el, hogy csak 1-2 új információ volt, amit még nem ismertem eddig (évekkel kapcsolatos).
    Egyébként sokatokhoz hasonlóan a Bourjois számomra is a biztos pontot jelenti sminkelés terén, nem igazán csalódtam még egy termékében sem. Oh, pirosító mániámnak adózva olyan szívesen megvenném az összes színt! Varázslatosak! <3
    Szívesen olvasnék még ehhez hasonló bejegyzéseket, csak az a probléma, hogy egy márka se jut eszembe, ami a Bourjoishoz hasonló életutat járt volna be. 🙂 (Persze olyanokra gondolok, amik számunkra is elérhetőek, és sokat használtak.)

    1. Ne is mondd, nekem is jöhetne az összes de tudom, hogy életem végéig sem fogyasztanám el őket.
      Nekem is nagyon tetszik ez a széria de pont azon gondolkoztam mi olyan van még, amit sokan ismernek, szeretem és van múltja is. Oké lehetne akár Max Factor vagy Maybelline, de egyiket sem szeretem általánosságban. A Chanel iránt imádatom töretlen, de kevésbé elérhető. Ha eszedbe jut valami, akkor szólj és megírom 🙂

    2. Na végre megtörtént a csoda! Tegnap az egyik drogériában végre találtam CC krémet. Kiderült, hogy ide csak 3 árnyalatot hoztak be a 4-ből. Végül a 31 Ivory nevűt vettem. Magyarországon az összes színt lehet kapni? Még nem tudom, hogy milyen.
      Ráadásul egész jó áron jutottam hozzá, mert itt most olyan akció van, hogy ha valaki 2 terméket vagy többet vesz, akkor mindre adnak 30% kedvezményt. Úgyhogy “kénytelen” voltam venni még egy élénk rózsaszíni jumbo ceruzát is. 🙂

      1. Hurrá! 🙂 Én is azt vettem ugye, kíváncsi vagyok hogy tetszik! Itt is csak három árnyalat kapható, a Bronze a legsötétebb. A jumbo (Red Sunrise) nekem nagyon bejött! 🙂

  4. Nem semmi, micsoda történet, nem is gondoltam volna, hogy ennyire régi márkáról van szó. Kíváncsi lennék, mennyire volt elterjedt a sminkelés a hozzáférhető márka miatt. Mert nekem pl. Magyarországon nem egy olyan ismerősöm van, aki életében nem sminkelte magát, max. a esküvőjére.
    Nagyon régen vettem tőlük egy púdert, nem volt olcsó de meg voltam vele elégedve 🙂

    1. Akkor már volt értelme megírni 🙂 Nem hiszem hogy ezen múlna, én elég sok emberrel találkozom de a nők 80% szinte egyltalán nem sminkel. Függetlenül a vezető pozíciótól, életkortól vagy anyagi háttértől. Nincs igényük rá. Az ár is viszonyítás kérdése, szerintem rendben van 🙂

  5. Szia!
    Köszi a posztot nagyon tetszett, hasznos volt. A Bourjois nekem is az egyik kedvenc márkám, a szemspiráljaik a legjobbak között vannak, nekem van egy pár színem az “egyrészes” szemhéjpúderekből és a kedvenc korrektorommá nőtte ki magát a happy light concealer…még lehetne folytatni a sort de meg kell jegyeznem, hogy sajnos ennél a márkánál is előfordul amit több helyen is megfigyeltem már. Egy termékcsoporton belül bizonyos színek pigmentáltabbak és/vagy tartósabbak, van egy limitált lakkom az “amande defile” a so laque glossy vonalból de sajnos a 1 seconde lakkok közelébe sem érhet sem száradási időben sem fedésben. Remélem a jövőben a gyártók odafigyelnek majd ezekre a hibákra.

    1. Örülök, hogy ezt írod! Nekem is van So laque glossy lakkom és bár nem rossz, közel sem olyan jó mint a 1 Seconde, szerencsére kirívóan rossz tapasztalatom még nem volt. Alábbi nude a So laque glossy Bcbeige, mellette pedig 1 Seconde nyári kiadás, mind a kettőt nagyon szeretem.

      Bourjois

  6. Tudom, nagyon dedós dolog, de engem a Bourjois mindig a termékek csomagolásával vett meg. Én meg a termékeiket 😀 nagyon szeretem, h aranyosak, cukik, de nem keltenek gagyi hatást. Az sajna annyira nem jó, h az összes égetett szemhéjpúder és pirosító idővel kiszárad (vagy hogy is mondjam), és időnként “frissíteni” (kapargatni…) kell, de belefér, hiszen életem végéig kitartanak 🙂 viszont kérem szépen vissza a bio-termékvonalat (igen, tudom, h ott a UNE, de az olcsóbbat :)), ami a Bio Detox volt, nekem azok tetszettek!

    1. 🙂 Nem dedós, sokan vannak ezzel így! Tény, hogy frissíteni kell őket, de igen, életünk végéig kitartanak az tuti. Már az UNE sem sokáig, éppen kivonulnak! A Bio Detox vonalat én is szerettem, talán az alapozó még mindig a polcokon van, de a korrektor például nincs pedig én nagyon szeretem.

  7. Életem első parfümje volt tőlük, a zöld színű üvegcse, vattacukor illatú és a mai napig ott díszeleg apánál a fürdőszoba polcon. 😀
    Igazából csak azóta nézelődtem a B. displayek előtt, mióta van Müller, én előtte nem szerettem sem Douglasba se Marionnaud (nem esküdnék meg, h így írják :D) járni, így csak párszor lestem meg a kínálatot, de sosem vettem semmit. Aztán jött az áttörés (vagyis a Müller 🙂 ) és nyomban szerelembe is estem a pirosítókkal.
    (bár a kétfázisú szemfestéklemosójuk nem jött be, de tulajdonképpen a Sephora ilyen fajtájúján kívül még egyetlen márkáé sem lett szimpi, szóval ezt nem kapcsolódik számomra a brand reputációjához)

    Jó volt ezt végigolvasni, nem tűnt se szájbarágósnak, se PR szagúnak, se uncsinak, jöhet még ilyen! 😉 (bár ehhez kellene még sok régi és jó márka, tudom én 🙂 )
    És azok a régi plakátok, óóóóóóóóóóó, imádom őket! ^^

    1. A parfüm üvege nekem tetszett! 🙂 Én sem szeretek egyetlen kétfázisút sem, de a micellás tök jó! Szeretnék is még ilyet, de nem egyszerű az biztos. Mondjuk most a Guerlain sajtó alatt rájöttem, hogy nagyon sok mindent nem tudtam, ezért lehet hogy az lesz a következő. A plakátokat én is iiiimádom!

  8. Nagyon jó kis olvasmàny volt!Köszi!! Egy kérdésem lenne:kapható-e még az Elastic Mascara spiràl?Ha igen,mennyibe kerül és mit kell tudnom róla.

    1. Igen, az Elastic kapható csak általában a legtöbb helyen elkapkodják, legalábbis én ritkán találok ép spirált 🙁 Majdnem biztos, hogy 3 és 3500Ft között van az ára és nekem leginkább azért vált be, mert szépen szétválasztja a pillákat, dúsít és egyszerűen gyönyörű eredményt kapok már egy réteggel is. Az állaga krémes akárcsak a Twist Up the Volume-é, de az egy fokkal jobban tetszik. Egyszer érdemes kipróbálni!

  9. De jó cikk! Annyira érdekes egy-egy kozmetikum márka története, már a vintage reklámokban is van valami szívmelengető, mintha múzeumi tárgyat nézne az ember. Kiváncsi vagyok, hogy a mai műanyag flakonos holmijainkat a következő generációt ugyanúgy fogja-e értékelni, mint mi ma a fémből öntött rúzsos tubusokat és zománcos kompakt púdereket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Previous Post

Alessandro Knockin' on heaven's door

Next Post

Ideje kidobni a szemetet #2

Advertisement