Krémesen szép az élet!

Bourjois

Talán nem annyira köztudott, hogy Bourjois az egyik legrégebbi kozmetikai termékeket gyártó francia vállalat.

1863_Theatre sticks

Minden 1863-ban kezdődött Franciaország nyüzsgő fővárosában, a második világgazdasági fellendülés korában. Joseph-Albert Ponsin amatőr színész és kozmetikus volt, aki saját lakásában megalkotta a sminkrudacskákat a párizsi színészek és színésznők részére. A zsíros festékrudacskák olyan fantázianeveket kaptak, mint a Jaloux (féltékenység) vagy Amoureux (szerelemben) ami igazán újszerű volt akkoriban.

Advertisement

 1868-ban Ponsin munkatársa Alexandre Napoléon Bourjois vette át a céget és kezdett nemzetközileg is terjeszkedni.

 1879-ben a Java Rice Powder (írtam róla ITT) mely egyfajta highlighter-ként, ragyogóvá és puhává varázsolja a bőrt, több mint 2 millió példányban kelt el világszerte, így lett a Bourjois a mindennapi smink nemzetközi márkája.

1898-ra a márka több mint 700 féle termékből állt (pirosítók, szemhéjfestékek, szappanok, rizspúderek, hajápolók stb.) ami ma is egyedülálló. A termékeket Pantinban (Párizs közelében) állították elő.

1914-ben már 15 árnyalatban volt kapható a Little Round Pot pirosító őse. Az első árnyalat a Cendre de Roses Brune volt, ami még mindig kapható. A doboz színe -ahogyan ma is- megegyezett a benne lévő pirosítóéval.

 Bourjois óriási szenzációt keltett kitalált múzsájával Babettel. A karakter a független és csinos, kissé fiús párizsi lányt testesítette meg, aki tele van vidámsággal és persze illusztrált kalandjaival meggyőzi a nőket a parfümök és kozmetikumok értékeiről.

Érdekesség, hogy 1936-ban Bourjois hirdetésében témaként megjelent a női szavazati jog, amit éppen tárgyalt a francia parlament. A nem titkolt cél az volt, hogy a nőket önkifejezésre ösztönözzék. Akkoriban egyébként az egyik legmenőbb termék egy kárminpiros rúzs volt, de az első fényes és igazán tartós rúzs 1956-ban jelent meg (Rouge Fidéle).

Teltek múltak az évek, fejlődtek, gyarapodtak és 1980-ra már több mint 120 országban voltak jelen. A pirosítók addigra a szivárvány minden színében megtalálhatóak voltak, néhány évvel később ugyanez mondható el a szemfestékekről is. Több mint 6 millió dobozkát adnak el évente.

1995-ben Bourjois bevezette a Grains de Beauté bőrápolási termékcsaládot.

Bourjois ma:

Mára a márka a világ mind a négy égtáján sikeresen megteremtette imidzsét, azaz innovatív és kifinomult. A termékeket a híres párizsi sikk jellemzi, mely játékosságra, praktikus, de mindig divatos szépségélményekre inspirál.

2001: Coup de Theatre, az első kétvégű szempillaspirál 2005: Lovely Rouge tükörrel a tetején 2006: a csokis bronzpúder és mini utazószett bevezetése 2007: megjelenik az Eau de Gloss szájfény és a 1 Seconde lakk család 2008: Ombre Strech szemhéjfesték és Shimmering Shine folyékony szemhéjfesték 2009: Effet 3D Max szájfény és Smoky Eyes Trio

2010: Megjelent az Elastic Mascara amit majdnem három évig használtam kizárólagosan, jelenleg a Twist Up the Volume a favorit, de ha elfogy…

Köröm szekció 2012 nyár

Bourjois tavaly ünnepelte a 150. évét

Rengeteget lehetne még róla beszélni, folyamatosan megújulnak és jobbnál jobb termékekkel rukkolnak elő, néha már én sem tudom követni. Hogy miért szeretem a márkát? Egyszerű. Jelenleg nem is tudnám megmondani hány Bourjois termékem van különböző családból és kivétel nélkül elégedett vagyok velük. Szeretem az eleganciáját és a tartósan jó minőségét, mindehhez pedig megfizethető árak társulnak. Gyakran érzem, hogy egy egy High End márka termékei túlárazottak, volt már dolgom nem is egy rossz alapozóval vagy spirállal 10.000Ft felett, míg Bourjois termékek esetén mondjuk 100-ból 90 ötösre vizsgázott. Olykor elfogult vagyok, de biztosan mindenkinek megvan a maga kedvence.

Exit mobile version