Krémesen szép az élet!

Ajándék lónak ne nézd a fogát?

Fejben már dolgoztam a mondanivalómon egy ideje, aztán elolvastam egy témába vágó bejegyzést, ami megadta a löketet ahhoz, hogy le is írjam.

Jól tudom, hogy az emberek többsége nehezen viseli a negatív kritikát vagy véleményt, de hiszem, hogy ezeket is éppen annyira ki kell mondani mint a pozitív gondolatokat. Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy az írásaim akárcsak a blogom, a saját, személyes véleményemet tükrözik, senki és semmi nem befolyásol sem most sem máskor. 

A téma ezúttal nem más, mint a blogokat támogató cégek és a hitelesség kérdése. Nagy valószínűséggel nem én vagyok az egyetlen akit kiráz a hideg a huszonhatodik Heidi Klum sajtóanyag vagy a Puma parfüm teszt láttán. Sajnos többnyire éppen az ilyen bejegyzések miatt válnak a blogok hiteltelenné az olvasók szemében.

Nem arról van szó, hogy esetlegesen nem a szerző saját véleményét olvashatjuk, bár sok esetben a sajtóanyag egy az egyben köszön vissza, említhetném most példának Heidi új illatát, amit még senki sem próbált, de már mind tudjuk, hogy megjelent.

Advertisement

Arról van szó, hogy a tömeges bejegyzések egy azon termékről, lelkesedés helyett ellenszenvet váltanak ki, teljesen jogosan. Ahelyett, hogy a cégeket kezdenénk el vesszőzni, gondoljuk kicsit át, hogy is működik ez. Most általánosság helyett arról beszélek, ami engem is közvetlenül érint.

Említettem már, hogy mint sokan mások, én is részt vettem a múlt heti Mexx parfüm bemutatóján, amit a Prestige Products kivitelezett (a Puma forgalmazói is). Meg kell mondjam, ez volt az első alkalom, hogy blog íróként vettem részt ilyen eseményen, így most másként is láttam az egészet.

Miután lezajlott a bemutató, mindenki megkapta a kis csomagját és elegánsan távozott. Mindössze hárman maradtunk akik, hosszasan beszélgettünk a cég képviselőivel arról, hogyan is működhet jól egy ilyen jellegű együttműködés, az ugyanis gyorsan világos lett, hogy tapasztalatlanok a témában.

Ott is elmondtam, hogy egyrészt szerintem mind a két oldalnak szelektálnia kellene. A cégek maguknak ártanak azzal, hogy kiszórják ugyanazokat a termékeket ahelyett, hogy változatosan tennék, esetleg blog minősége/igényessége szerint válogatnának. Másrészt személy szerint eszembe sem jutna olyan parfümről/termékről írni, ami nem igazodik a karakteremhez. Évek óta ugyanazt a két parfümöt használom, nem vagyok már tini, mások az igényeim, ezért igen valószínű, hogy a Puma illetve Mexx női illata nem nekem való. Ettől függetlenül nem zárkózom el, de ha lehet, akkor hozzám illő terméket keressenek, vagy köszönöm szépen a lehetőséget, de inkább kisorsolom az olvasóim között tesztelés helyett.

Hozzá kell tennem, hogy a cég nagyon szimpatikusan állt a kérdéshez, megköszönték, sőt a későbbi levelezésből kiderült, hogy meg is fogadták a tanácsainkat, mindössze el kellett mondani. Természetesen nem azt mondom, hogy minden blog a repi kaja és ajándékok miatt működik. Mindig vannak kivételek. Azt mondom, hogy számomra a blog a tudatos vásárlást segíti, nem sajtóanyagokról, lájkolókat gyűjtögető nyereményjátékokról és képes töltelékbejegyzésekről szól. Legalábbis az enyém nem. Részemről, nem azzal van a baj, hogy tesztelni való termékeket küldenek, hiszen egy személyes vélemény sokkal hitelesebb tud lenni bármilyen reklámnál. A gond inkább a szelektálás hiánya azt hiszem. Ha van lehetőség kipróbálni/kóstolni/látni stb. valami újat, akkor számba kell venni, hogy valóban személyre szól-e, beleillik-e a témába, ha nem akkor szóvá tenni, elvégre semmi sem kötelező.

Szerintem.

 

Exit mobile version