Nincs Facebook oldal, inkább iratkozz fel!

Ha megnyomod a gombot, akkor elfogadod, hogy ritkán, de küldeni fogok hírlevelet. Az adataidat megtartom magamnak, és igen, bármikor leiratkozhatsz.

Ajándék lónak ne nézd a fogát?

Fejben már dolgoztam a mondanivalómon egy ideje, aztán elolvastam egy témába vágó bejegyzést, ami megadta a löketet ahhoz, hogy le is írjam.

Jól tudom, hogy az emberek többsége nehezen viseli a negatív kritikát vagy véleményt, de hiszem, hogy ezeket is éppen annyira ki kell mondani mint a pozitív gondolatokat. Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy az írásaim akárcsak a blogom, a saját, személyes véleményemet tükrözik, senki és semmi nem befolyásol sem most sem máskor. 

A téma ezúttal nem más, mint a blogokat támogató cégek és a hitelesség kérdése. Nagy valószínűséggel nem én vagyok az egyetlen akit kiráz a hideg a huszonhatodik Heidi Klum sajtóanyag vagy a Puma parfüm teszt láttán. Sajnos többnyire éppen az ilyen bejegyzések miatt válnak a blogok hiteltelenné az olvasók szemében.

Nem arról van szó, hogy esetlegesen nem a szerző saját véleményét olvashatjuk, bár sok esetben a sajtóanyag egy az egyben köszön vissza, említhetném most példának Heidi új illatát, amit még senki sem próbált, de már mind tudjuk, hogy megjelent.

Arról van szó, hogy a tömeges bejegyzések egy azon termékről, lelkesedés helyett ellenszenvet váltanak ki, teljesen jogosan. Ahelyett, hogy a cégeket kezdenénk el vesszőzni, gondoljuk kicsit át, hogy is működik ez. Most általánosság helyett arról beszélek, ami engem is közvetlenül érint.

Említettem már, hogy mint sokan mások, én is részt vettem a múlt heti Mexx parfüm bemutatóján, amit a Prestige Products kivitelezett (a Puma forgalmazói is). Meg kell mondjam, ez volt az első alkalom, hogy blog íróként vettem részt ilyen eseményen, így most másként is láttam az egészet.

Miután lezajlott a bemutató, mindenki megkapta a kis csomagját és elegánsan távozott. Mindössze hárman maradtunk akik, hosszasan beszélgettünk a cég képviselőivel arról, hogyan is működhet jól egy ilyen jellegű együttműködés, az ugyanis gyorsan világos lett, hogy tapasztalatlanok a témában.

Ott is elmondtam, hogy egyrészt szerintem mind a két oldalnak szelektálnia kellene. A cégek maguknak ártanak azzal, hogy kiszórják ugyanazokat a termékeket ahelyett, hogy változatosan tennék, esetleg blog minősége/igényessége szerint válogatnának. Másrészt személy szerint eszembe sem jutna olyan parfümről/termékről írni, ami nem igazodik a karakteremhez. Évek óta ugyanazt a két parfümöt használom, nem vagyok már tini, mások az igényeim, ezért igen valószínű, hogy a Puma illetve Mexx női illata nem nekem való. Ettől függetlenül nem zárkózom el, de ha lehet, akkor hozzám illő terméket keressenek, vagy köszönöm szépen a lehetőséget, de inkább kisorsolom az olvasóim között tesztelés helyett.

Hozzá kell tennem, hogy a cég nagyon szimpatikusan állt a kérdéshez, megköszönték, sőt a későbbi levelezésből kiderült, hogy meg is fogadták a tanácsainkat, mindössze el kellett mondani. Természetesen nem azt mondom, hogy minden blog a repi kaja és ajándékok miatt működik. Mindig vannak kivételek. Azt mondom, hogy számomra a blog a tudatos vásárlást segíti, nem sajtóanyagokról, lájkolókat gyűjtögető nyereményjátékokról és képes töltelékbejegyzésekről szól. Legalábbis az enyém nem. Részemről, nem azzal van a baj, hogy tesztelni való termékeket küldenek, hiszen egy személyes vélemény sokkal hitelesebb tud lenni bármilyen reklámnál. A gond inkább a szelektálás hiánya azt hiszem. Ha van lehetőség kipróbálni/kóstolni/látni stb. valami újat, akkor számba kell venni, hogy valóban személyre szól-e, beleillik-e a témába, ha nem akkor szóvá tenni, elvégre semmi sem kötelező.

Szerintem.

 

Nincs Facebook oldal, inkább iratkozz fel!

Ha megnyomod a gombot, akkor elfogadod, hogy ritkán, de küldeni fogok hírlevelet. Az adataidat megtartom magamnak, és igen, bármikor leiratkozhatsz.
Összes hozzászólás (25) Összes hozzászólás (25)
  1. végre megfogalmazta valaki!:D biztos vagyok benne hogy ez minden blogger fejében megfordult legalább egyszer. nagyon jó poszt lett. 🙂

  2. Nagyon jó volt olvasni ezt az írást, tény én még soha semmilyen eseményen nem vettem részt, nem kaptam terméket tesztelni ( nem is azért blogolok), ezt azért tartottam fontosnak leírni, mert ebből az jön, hogy nekem nem igazán van tapasztalatom ezekben a dolgokban, hogy hogy működik ilyen sajtó konferencia vagy az e-mailen keresztüli „tárgyalás” bloggerekkel, de amit írtál a marketing stratégiájukról teljesen helytálló és egyet is értek Veled! Katie is írt egy ehhez hasonló bejegyzést a minap, jó volt a kettőtök gondolatát ebben a témában olvasni.

  3. Igen, az a bejegyzés adta meg a lökést, csak nem sikerült belinkelni. Azért is írtam meg, mert ott voltam és beszéltem velük erről. Fontosnak tartom elmondani a véleményem, köszönöm, hogy elolvastad!

  4. vegre valaki leirta a szitut :)) en mar kezdtem rosszul erezni magam a negativ loccitane kritikam miatt, de ha valami nem mukodik, nem tudok pozitivat irni. mondjuk en nagyon kicsi vagyok, nekem nem adnak teszt-termekeket :D, foleg h anglaban vagyok…. uncsi mar mindenhol ugyanazt olvasni, emlekszem a nagy nivea hullamra, most puma..

  5. Gondolhatod én mit éreztem amikor lehúztam a TBS termékeket 😀 Közben az is kiderült, hogy azért van Heidi minden második posztban, mert azok között akik megjelenítik az anyagot, kisorsolják a parfümöt. Így csak még rosszabb.

    Szerintem lehetne ésszerűbben csinálni és mondjuk nem ráugrani mindenre ami ingyen van, a cégek részéről pedig -ma ez a kedvenc szavam- szelektálni!

  6. Ezzel úgy vagyok, hogyha egy terméket már láttam háromszor, mert tudom, hogy 20 másik lány is megkapta, akkor már biztos nem írok róluk, hacsak nem szeretem tényleg nagyon-nagyon. Személy szerint például utáltam azt, amikor kizsarolta az egyik cég az egyik posztot. Köszönöm, hogy adták meg minden, de nem igazán tudtam, hogy mit írjak róla, de muszáj volt és ráadásul nem is szerettem… De amikor már szinte naponta jött az e-mail, hogy miért nem írtam, miért nem, mikor fogok, akkor már nagyon elegem is lett az egészből. Másrészt ha adják, akkor senkit sem kötelezhetnek arra, hogy írjon.

    Sőt, azt sem szeretem, ha versenyeztetik a bloggereket a cégek – akár villámjátékokkal, akár máshogy.

    Amúgy imádok parfümöket kipróbálni és írni róluk, de a legtöbb konzummárka ugyanolyan és szintetikus illatanyagokat tartalmaznak – igazából a drágabbak is. Ennek ellenére vannak jók. Most komolyan, minek tegyem ki Heidi legújabb illatát egy 5 milis termékmintáért?! De még ha teljes üveget kapnék sem tenném ki nemhogy így. Szóval nem nagyon szeretem, hogy néhányan bármit kitesznek bármiért cserébe, mert így sosem fogják nálunk annyira komolyan venni a bloggereket, mint külföldön. A blog egy mérhető forgalom, szemben a printtel, de mégis akkor érsz valamit, ha újságnál pakolod be a beauty rovatba a sosem próbált(!) és közelről sosem látott(!) termékeket…

    Amikor elindult a blog, akkor úgy álltam hozzá, hogy csak olyan terméket teszek majd ki, amit saját magam vettem. Az igazság az, hogy pár kivételtől eltekintve a legtöbb kapott termék nem annyira jó és bizony ezek a fiók alján végzik. Viszont van olyan is, amit már újravettem, mert tényleg szerettem. Szerintem a cégek 95%-a nem tudja, hogyan kezelje a blogokat, de a bloggerek sem értik teljesen hogy kéne ehhez hozzáállni.

  7. Nos igen. Szelektálás hiányában pedig, kénytelen az olvasó szelektálni és kiszűrni rengeteg blog közül ki az aki hiteles véleményt képes alkotni. (Bár ha talált is érdemes szerintem több hiteles tesztet nézni, több szem többet lát elven:P) Engem mint olvasót általában az szomorít el mikor írnak a blogok egy adott termékről amit kaptak, mennyire imádják stb. és utána hirtelen el is felejtődik az a termék..nem szerepel se egy sminknél sem havi kedvenc rovatban…:s

  8. Általában, ha választhatok terméket azokról írok, mert olyankor olyat kapok, ami már eleve felkeltette az érdeklődésemet. Ja, és azt sem szeretem, ha megkapom a PR-ostól, hogy miért csak hetekkel később írtam valamiről, mert ők elvárnák, hogy pár napon belül legyen róla bejegyzés – nos, itt hamar vége szakad az együttműködésnek, hiszen nekem egy idegen ne mondja meg mikor lesz időm fotózgatni valami olyasmit, amiről tulajdonképpen hobbiból írok.

  9. Na akkor most engem biztos mindenki nagyon megvet, mert én is írtam a Heidi parfümről, de egyáltalán nem az motivált, hogy Heidi parfümöt kapnak a legjobb bejegyzés írói, azért ennyire nem vagyok ráfeszülve egy ingyen parfümre :D, hanem mert a legjobb bejegyzéseket felsőbb köröknek is meg akarták mutatni, és ez nekem egy fontos visszajelzés, ha mondjuk az én bejegyzésemet tartják érdemesnek arra, hogy megmutassák. Másrészt meg imádom Heidi Klumot, és az én blogomon azokról a dolgokról írok főként, amiket én szeretek.
    Én is kapok sajtóanyagokat emailen, de viszonylag keveset teszek ki ezek közül a blogra, ennél tartalmasabb bejegyzéseket szeretek írni, inkább csak a facebook oldalamra szoktam szemezgetni belőlük rövidhírnek.
    Engem pl. sokkal inkább zavar az, ha mondjuk valaki olyan terméket fogad el és ír róla, amihez egyáltalán nem passzol hozzá, úgy értem ha mondjuk megkeresnének, hogy küldenének pattanástalanító terméket hogy teszteljem és írjak róla, nemet mondanék, mert nincs pattanásos bőröm, így nem tudnék hitelesen írni róla, szóval szerintem nem árt mérlegelni, hogy mit fogad el az ember.
    És attól, hogy valaki terméket kap tesztelésre, még nem kell feltétlenül „behódolnia” a cégnek: volt szerencsém tesztelni a Vichy Idealia Life Serumot, és megírtam kerek perec, hogy nem jött be az illata és irritálta a bőrömet, ez van… attól, hogy valamit elfogad az ember tesztelésre, attól még hiteles kell hogy legyen. A Vichynek az égvilágon semmi problémája nem volt ezzel, megköszönték, hogy megírtam az őszinte véleményemet, és ez nekem nagyon szimpatikus volt.
    Amúgy meg szerintem a cégeket nem kell elítélni azért, ha úgy döntenek, hogy tesztelésre termékeket küldenek bloggereknek, hiszen ez azt is jelenti, hogy elismerik a blogok jelentőségét. Az meg már a blogger dolga, hogy mi fogad el és mit vállal érte cserébe

  10. azt gondolom az olvasóknak is kell szelektálni erőteljesen, márt csak azért is, mert mindenkinek másra van igénye, nekem például baromi fontos az olvasásélmény is a látvány mellett, fontos, hogy a blognak legyen stílusa, valamint hogy az adott blogger tudjon helyesen írni (igen, nagyon zavar a rossz helyesírás, igénytelenségnek tartom), míg más kifejezetten a tesztekért olvas blogokat, megint más meg talán a nyereményjátékokért, és ez így van rendben, mindenki megtalálhatja a kedvenceit.
    éppen ezért engem az ilyen jellegű tesztek nem zavarnak igazán, elférnek ezek is, valaki lehet talán pont az ilyet keresi, engem meg nem érdekel, tehát nem olvasom el. mondjuk szerintem azért nem véletlen, hogy az általam olvasott pár blogon nem is szerepelt a fent említett puma parfüm teszt (igazából utána kellett néznem, miről is van szó pontosan). 🙂

  11. Igen, tulajdonképpen ez a lényeg, cégnek, bloggernek és olvasónak egyaránt szelektálnia kell. Szerencsére azért vannak nagyon jó blogok is.

  12. Jól van Sátánka, de azért a Te blogod teljesen más kategória. Elsősorban a munkáidat csodálják az olvasóid és termék szinten is más az igényed. Meg is lepődnék ha sajtóanyagot tennél ki, mert tudom hogy más a profil. Tényleg ez a baj, hogy a cégek és a bloggerek nem kezelik jól egymást.

  13. Mégis azt hiszem, úgy kellett volna versenyeztetni a blogokat, hogy ha már parfümről kell írni, akkor ismerjék is az illatot, ne csak a reklám kerüljön ki. Hogy is lehetne érdemben bejegyzést írni valamiről, amit még csak nem is láttak közelről?

    Ezt mondtam én is! Jó, hogy nyitnak a blogok felé, de idő kell még ahhoz, hogy minden oldal a helyén kezelje az együttműködéseket. Ha megkeresnek valakit akkor vegyék a fáradtságot és nézzenek bele a blogba is, ne csak olvasói szám alapján döntsenek, mert az nagyon sokszor nem mérvadó és személyre szólóan kínálják fel a terméket, vagy legalább legyen választási lehetőség. Fordítva pedig nem biztos hogy az a jó irány, ha az író nem teszi szóvá, hogy nekem ez az árnyalat például nem áll jól, nem nekem való stb.

  14. 🙂 Természetesen, minden blog más, mindenkinek másra van igénye, ez így van rendjén. Én nagyjából képben vagyok blogok tekintetében, pont azért, hogy ne írjunk ugyanarról.

    Azért húztam fel magam, mert az utóbbi időben nagyon sok olyan olvasói véleményt olvastam, miszerint a blogok csak fizetett hirdetéseket jelentetnek meg és egyre kevésbé hitelesek, pedig sok jó blog van, ahol szó sincs erről. Az ilyen Puma áradatok rontják az összképet, de ebben az esetben csak szóvá kellett volna tenni, hogy ez így nem lesz jó. Sem a cégnek, sem a blognak.

  15. No, már tegnap elolvastam a bejegyzésed csak időm nem volt írni. Nagyon tetszett és egyet is értek a véleményeddel! Külön szimpatikus volt, hogy ti akik ott maradtatok nem csak a szajréért mentettek, hanem felvettétek a kapcsolatot a szervezőkkel. Kíváncsian várom a folytatást, bízva abban, hogy legközelebb megfontoltabban alakítják az egész image kérdést.
    Nekem aki lényegében már csak olvasó, sokszor szemet szúrnak az olyan vélemények, amikről süt, hogy nem más mint mélyen szántó nyáladzás egy egy újabb termékért. Én azoknak a lányoknak egy bejegyzését sem olvasom el, egyszerűen tényleg szelektálok. A másik hatalmas kedvencem amikor ctrlv ctrlc használnak egy egy sajtóanyag újdonság bemutatására, na attól általában a papucsomba hányok. Én elhiszem, hogy fontos az újdonságok bevezetése reklámozása- de annyi fantáziával meg lehetne oldani esetleg átfogalmazni vagy bármi. (Látszik, hogy én anno se írtam ilyen bejegyzéseket.)
    Lényegében azért imádom a bejegyzéseid, mert van mögötte kurázsi ez most is beigazolódott. 🙂

  16. Igen.. Ami azért is bosszantó, mert a termékeimet én magam veszem és ha szóba kerülne, hogy írjak egy ajánlottról, akkor is megválogatom, ahogy a parfüm esetében is tettem.

  17. De érted, nálam alap, hogy beszélek személyesen is azzal, aki együttműködést szeretne. Hogyan tudná mi vagyok, ki vagyok és főleg mi az ami hozzám való, ha szót sem szólok magamról. Szendvicset enni otthon is tudok, Puma parfümöt pedig 16 éves korom óta nem szagoltam. Nem is fogok, csak azért mert felajánlják. Teljesen jó fejek voltak, jól elbeszélgettünk és azok után kerestek valami hozzám illőt, kíváncsi vagyok 😀
    Minden szóval egyetértek és köszönöm, nekem ez a valódi visszaigazolás!

  18. Sokszor -szerintem- ha kapunk sajtóanyagot, mindenki igyekszik lóhalálában kirakni, hogy a fogalmazó lássa, ott van. Engem pl hidegen hagyott a Heidi parfüm, fogalmam sincs milyen az illata, a sajtóanyagot így nem raktam ki. Egy részről örülök, hogy nyitnak a kisebb blogok felé is, másrészről tényleg marha idegesítő, amikor kijön egy sajtóanyag, tesztelnivaló, és hetekig másról sem lehet olvasni. Bár nem régiben egy Rimmel sajtóanyagot kiraktam én is, ha valami megtetszik, szeretem kicsit átírni, dobni bele valami pluszt, amitől nem lesz olyan, mint a másik 30. Egy valamitől viszont tényleg baromira falnak megyek a bloggerek részéről is: a kuncsorgás. Rengeteg ilyen bejegyzés alatt olvasni olyan megjegyzéseket, hogy jajj de jó lenne tesztelni, láttam olyat, aki az adott márka fb oldalára ilyen kommenteket írkált, számomra ez is szánalmas. Soha, egyetlen cégnek sem könyörögtem, az a néhány, akivel kapcsolatban vagyok, önmaga keresett meg. Nincs bajom a sajtóanyaggal, ha ésszerűen van használva, én mindig szelektálok, mit tegyek ki és mit ne, egy nem szimpatikus termékről egyértelműen nem fogok írni.

  19. őszintén szólva fogalmam sincsen, hogy miként kerül az ember oda,hogy bárki megkeresse, hogy „nesze,itt van ingyen cucc”, és amilyen láma módon csinálom a saját blogomat, szerintem sosem fog senki érdemesnek tartani rá, viszont legalább így hiteles tudok maradni. Most mondjuk kb úgy néz ki,mintha csontig be akarnék nyalni a born pretty store-nak, pedig csak baromira elégedett vagyok az utóbbi bevásárlásommal, és a szerény gyed-emből csak náluk vásárolt cuccokra telik, de egyébként értem,hogy mit és miért írod. meg nem nevezett sminkes blog is addig volt nekem hiteles, amíg nem kezdte el az avon cuccait magasztalni, pedig egy évvel azelőtt még a „csak a mac és más semmi” mantrát fújta az adott bloggerina. látom azt is,hogy vannak, akik kifejezetten az ingyen cuccokért indítanak blogot, meg a giveaway-ekre utaznak, kaptam már én is „like for like-shout out for shout out” megkereséseket, na ezek menjenek szépen a fenébe. ha valami profilomba illő terméket azért hozzám akar valaki vágni,hogy próbáljam ki,megteszem, leírom róla a véleményem, de nem fogok azért avont kenni magamra, mert esetleg ingyen kapom. 30 felett már szerintem az ember nem akar filléres kurva lenni (bocs az erős szavakért)

  20. Igen, éppen ezt mondom! Ha nem tudom miről írok, akkor nem írok ennyi. Láttam én is a tesztelnék FB kommentet, ami zavar az a gerilla marketing a FB-on, de ebben már végképp nem megyek bele, mert megköveznek. Ésszerűen is lehet csinálni igen, mert elsősorban az olvasóknak készül a blog, nem a cégeknek.

  21. De nincs azzal baj ha valamivel elégedett vagy, nem azon múlik mi és mennyi! Ahogy mondod, a bármit az ingyen cuccokért hozzáállás a gáz, de azért ez általában látszik és ki lehet szűrni. Avon katalógust a nagymamámnál láttam utoljára talán 10 éve, semmi affinitásom megint kézbe venni, mert már akkor is gagyinak tartottam. Ingyen van vagy sem. Semmi baj, én bírom és köszönöm, hogy elmondtad a véleményed!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Előző cikk

Docteur Renaud Magyarországon

Következő cikk

NOTD - Green Tea