Dark Mode Light Mode

Italian Beauty&Care Day

Még mindig Olasz Fesztivál lázban égek, de megpróbálok a lényegre szorítkozni és röviden megosztani Veletek mennyi fantasztikus élmény ért a szakmai napon. Az “Italian Beauty & Care Day” című szakmai rendezvény az Európa Hajón az ICE-Agenzia – Olasz Külkereskedelmi Intézet szervezésében, az Olasz Köztársaság Nagykövetségének védnöksége alatt valósult meg.

Az Intézet képviselői, illetve középen Marco Bulf, a budapesti ICE-Agenzia igazgatója, aki Őexellenciája Massimo Rustico az Olasz Köztársaság nagykövetének társaságában nyitotta meg az eseményt. Az elmúlt hetekben legnagyobb segítőm a csodás Konja Zsófi (korall színben) volt, akinek innen is köszönöm a profi és fáradhatatlan munkáját, nélküle mindez nem sikerült volna.  

Advertisement

Massimo Rustico, az Olasz Köztársaság nagykövete.

A bevezetőben elhangzott, hogy 2017-ben Olaszország Magyarország nyolcadik beszállító partnere volt a kozmetikai szektorban, 23 millió eurós értékkel, amely 5,5% növekedést jelent az előző évhez képest, valamint a kozmetikumok teljes magyar importjának 5,6%-át teszi ki. Ami engem illet, szerintem bőven lehet ezt fokozni, mert sokkal jobban örülnék több minőségi kozmetikumnak, mint a jelenlegi kontrollálatlan beáramlásnak, de erről külön is hosszan tudnék beszélni. Óriási segítségem volt Ludmann Ági (fehérben), akit bátran tudok ajánlani ha profi olasz tolmácsra lenne szükség, rengeteget segített (a lámpalázamon is) fantasztikus kisugárzása van!

Az előadásommal most nem untatnálak benneteket, felvázoltam a hazai kozmetikai piacot, fogyasztói szokásokat és persze beszéltem egy kicsit arról, hogyan lenne érdemes kommunikálni velünk, magyar nőkkel, és milyen is a hatékony marketing. Ezután következett az izgalmas rész, 10 olasz kozmetikumokat gyártó és forgalmazó céggel ismerkedtem meg, közben pedig végig az járt a fejemben, hogy te jó ég, nálunk mennyire más a színvonal. 

Elsőként a PDT Cosmetici képviselőivel beszélgettem, hozzájuk tartozik a Physio Natura, a Physio Natura BIO és a Physio Natura Italian SPA. Több, mint 20 éves tapasztalattal, a Puglia régióban található gyártó üzemükben lévő, saját laboratóriumaikban előállított magas minőségű „Made in Italy” termékeket kínálnak, betartva a CCPB, a Natrue és a Vegán előírásokat. 

Itt talán jól látszik, hogy a csomagolás bizony nem átlagos, teljesen odáig voltam értük! Lebomló kartonban volt minden, isteni illatok és textúrák, egy ilyen bio golyós parfümolajat el is hoztam, de a bio cellulóz maszk legalább annyira érdekes, ráadásul még a minta csomagot is olyan szépre kivitelezték, hogy nincs szívem kinyitni. A hölgyek egyébként szuper kedvesek voltak, van egy utam Puglia szívébe! 

Másik nagy kedvencem Antonio és a Farmagan professzionális hajápolási termékek, köztük olyan elképesztő hajszínezőkkel, hogy meg is könnyeztem! Acid Green, élénk türkiz, a szürke 50 árnyalata és még csak bázisra vagy fehérítésre sincs szükség, gond nélkül befedik az ősz hajszálakat is. 

A Farmagan egyébként több, mint 80 éves tapasztalattal rendelkezik a haj szépségének és egészségének tanulmányozásában. A minőségre és a megbízható innovatív összetevőkre fókuszál az új generációs laboratóriumaikban kifejlesztett, dermatológiailag és mikrobiológiailag tesztelt termékeivel.

Hajfestés és ápolás mellett jelen voltak a szakállápolási kiegészítők is, nyilván a borbély szalonokban van igény az ilyesmire, na de hialuronsavas vagy éppen vitaminokban gazdag szakállápoló olaj és balzsam? Mennyire menő már! Én megígértem, hogy megnézem a referencia szalont Milánóban, ők pedig hogy beszínezik a hajamat akár metál szürkére is. 

Az Athena’s srl családi vállalkozást 1969-ben alapították Pianoro-ban, az Emilia Romagna régióban található Appennínek lábánál. A cég nagy figyelmet fordít a környezettudatosságra, kutató és fejlesztő laboratóriumában 100%-ban természetes aktív összetevőkben gazdag bio és naturkozmetikumokat állít elő, tiszteletben tartva mind a környezetvédelmet, mind saját erőforrásait. Az Athena’s vállalat mindent saját maga állít elő, az összetevőktől a végtermékig, hogy garantálja a hatékony és megbízható, 100% „Made in Italy” minőséget. A vállalat küldetése, hogy egyre természetesebb termékek előállításával, különösen a professzionális termékek kutatására összpontosítva, minőségi szépségápolás nyújtotta bőrápolási érzetet teremtsen.

Az Erboristica már ismerős lehet, nekem is viszonylag sok termékem van tőlük, például a savas tonikról már írtam is a rétegezés kapcsán, nagyon szeretem őket! Itthon a L’Erbolario-val egyetemben a Myropolium forgalmazza őket, én az üzletben szoktam vásárolni de van online shop is. 

Az Instituto Ganassini vállalatot 1935-ben alapították, gyógyszerészeti cégként indult majd a 70-es évektől a kozmetikai iparban is megállja a helyét. A gyógyszeripari tapasztalatnak és a tudományos megalapozottságnak köszönhetően a cég folyamatosan fejleszti termékeit. Olyan márkákat forgalmaznak mint a Bioclin, a Rilastil vagy a Korff Milano, utóbbira ki is térek egy kicsit lejjebb, mert nálam vitték a pálmát.

Összességében nagyon komoly bőrápolási kellékekkel találkoztam, koncentrátumok, szérumok, tonikok más más pH értékkel, az egész annyira komoly volt rengeteg számomra is új információval, összetétellel és funkcióval, hogy legszívesebben bejelentkeznék hozzájuk egy pár napos továbbképzésre és mindegyik márkával megismerkednék közelebbről is.  

A Korff nemcsak azért lett a legkedvesebb számomra, mert ez a két nő teljesen lehengerelt, de a kozmetikumok egytől egyig lélekzetelállítóak voltak! Megjegyzem, ez ott egy nagy gyógyszertári márka, már több mint 1000 patikában találkozhat vele a nagyközönség és igen, ez a nagy sminkpaletta szintén csak ott kapható. Nálunk valahogy még nem működik a dermatológiailag tesztelt, kifejezetten nagy tisztaságú sminktermékek forgalmazása, pedig! Frida készített nekem egy teljes esti sminket, ami még órákkal később is hibátlan volt, a minőség kifogástalan. 

A profi sminken túl minden egyes testradír, arckrém vagy éppen fényvédő olyan nagyon kellemes volt illatra és textúrára egyaránt, hogy alig tudtam felállni az asztaltól. Velük még van dolgom az biztos, hamarosan meg is fogom látogatni őket Milánóban. 

A Gyada Cosmetics egy Öko-Bio, Vegan, állatokon nem tesztelt olasz kozmetikai márka. A Gyada Cosmetics termékei BHT-BHA, színanyagok, EDTA-PEG, Parabén, kőolajszármazékok, SLES, SLS és szilikon mentesek, valamint Nikkel teszteltek. A srácok céltudatosan építkeznek, odafigyelnek a keresletre és nem mellesleg nagyon lelkesek is! 

Egyik vonal amit én már használok is, az a tisztítás, micellás folyadékok és géles arctisztítók minden mennyiségben és bőrtípusra. Az illatmentes családot próbálgatom, egyelőre szuper!

A másik pedig a hajápolás, szintén minden típusra fejlesztettek sampont, balzsamot, pakolásokat és így tovább. A dizájn tetszik, friss és fiatalos, elhoztam a vékonyszálú hajra való termékeket, amiknek egyébként nagyon érdekes az összetétele, tele van ápoló hatóanyagokkal és teljesen SLS, SLES, szilikon- és színezékmentes.  Egy hazai webshopban találtam néhányat, ITT meg tudjátok nézni. 

A port egyértelműen a Phase Tech kavarta fel a legjobban a kis ránctalanító tapaszokkal. A B-SELFIE egy innovatív ránctalanító szérum, ami úgy működik, mint egy tapasz: anti-aging megoldás, amely mindössze két óra alatt képes eltávolítani a szem környéki és a nevetőráncokat, simává és tónusosabbá téve a bőrt. Rengeteg előtte-utána képet láttam, és wow alig várom hogy kipróbáljam, az eredmények nagyon látványosak voltak.

Több verzió is van, mosolyráncokra, dohányosoknak az ajkak köré és persze a szem környéki finom ráncokra is. Mintha mikro tűk lennének a tapaszban, amiket nem érezni de egyenesen beviszik a hatóanyagot, pontosan ezért nem simítani, hanem felütögetni kell őket. Ha leteszteltem, elmondom mennyire hatásos! 

A MAXXelle dinamikusan fejlődő olasz márka, a professzionális hajápolás piacán kimagasló környezettudatosságuk különbözteti meg őket. 100%-ban „Made in Italy” termékeiket aktív természetes összetevőkből adódó magas minőség, igazoltan lebomló csomagolás, és folyamatos innovációk jellemzik. 

Itt konkrétan vérprofi volt minden, a filozófia, a csomagolás, az összetevők és két használat után mondhatom, hogy az illat-állag is hibátlan. Modern fluid állagú hidratáló, új fejlesztésű hialuronsav molekulákkal ellátott hajszérum, csupa olyan termék és irányvonal, amivel még nem is találkoztam. A weboldalon látszik, hogy már nagyon sok helyen jelen vannak a világban, remélem hozzánk is sikerül bekerülni! 

“A HC WELTH táplálékkiegészítők, speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerek, orvostechnikai eszközök és kozmetikumok gyártásával, értékesítésével és disztribúciójával foglalkozó olasz cég. Az innováció, átláthatóság és fenntarthatóság az alapvető értékeink, teljes mértékben tiszteletben tartva az egyént, a társadalmat és a környezetet. A HC WELTH tanúsítvánnyal, nagyon fejlett felszereléssel rendelkező üzemekben végzi a termelést, gondosan kiválasztva és ellenőrizve az alapanyagokat és végtermékeket. Made in Italy, Minőség és Biztonság azok az alapvető jellemzők, amelyek versenyképessé teszik termékeinket a nemzetközi piacon.”

Kicsit kakukktojás volt, ugyanis a Radiogel kifejezetten gyógyhatású készítmény, amit sugárkezelések alatti és utáni ápolásra fejlesztettek ki, a márka tehát nem kifejezetten tömegeket céloz, de annál nagyobb értéket képvisel. A beszélgetés során kiderült, hogy nem egy hazai onkológussal dolgoztak már együtt, a termékekről pedig már több publikáció is született, bizonyítottan hatékony a sérült, megváltozott bőrszerkezet ápolására.    

Végül, de nem utolsó sorban találkoztam a Lauer megálmodóival, akikre már azelőtt kíváncsi voltam, hogy láttam volna a teljes felhozatalt. Gianluca (mellette az édesanyja) egy nagyon helyes (értsd: vidám, okos, jó szándékú) fiatalember, aki elmesélte, hogy egy barátja hozott neki Marokkóból egy kis üvegnyi fügekaktusz olajat, amit a nagymamájának ajándékozott. Nem sokkal később hívta a nagyi, hogy szerezzen még ilyen olajat, mert gyakorlatilag kisimultak a ráncai. Valahogy így kezdődött a sztori, közel két évig dolgoztak a recepteken, mostanra pedig három prémium kozmetikumot készítettek középpontban a fügekaktusz olajjal.

A krémet már ki is próbáltam, ahhoz képest hogy tápláló olajok adják az alapot, egyáltalán nem éreztem fullasztónak vagy nehéznek, kíváncsi vagyok milyenek lesznek a hosszabb távú tapasztalataim, de az biztos, hogy nagyon szimpatikusak voltak! 

Attól eltekintve, hogy az idő finoman szólva sem kedvezett nekünk, egészen késő délutánig mintegy 100 résztvevő jelent meg, voltak köztük kozmetikumok importőrei, disztribútorai, szépségszalonok és gyógyszeripari láncok képviselői, kiskereskedelmi láncok beszerzői és természetesen a szaksajtó és egyéb médiumok képviselői. Mondanom sem kell mennyire hosszú és mozgalmas nap volt, ráadásul szinte mindenkivel beszéltem személyesen is. Külön nagy öröm, hogy rengetegen gratuláltak az előadásom után, úgy érzem, még ha csak rövid verzióban is, de sikerült valami igazán hasznosat átadni. Köszönet az Olasz Külkereskedelmi Intézetnek a bizalomért, a sok szép fotó pedig Nicolas Delafraye érdeme!

Ha érdekel Benneteket, akkor idővel szívesen mesélek a szerzeményekről részletesebben is, illetve a későbbi milánói élménybeszámoló sem marad majd el, már alig várom! Van szimpatikus márka a felsoroltak közül, ahonnan szívesen kipróbálnátok valamit? 

 

View Comments (4) View Comments (4)
  1. Élmény volt ezt a beszámolót olvasni, számomra eddig ismeretlenek voltak az olasz kozmetikummárkák. A tapaszokra igen kíváncsi leszek, majd áruld el azt is, meddig tart a ráncsimító hatásuk!

    1. A tapaszokra én is nagyon kíváncsi vagyok, de lefotózom őket mielőtt feltenném, és persze lesz előtte/utána kép is! Rasul (a képviselő) mutatott telefonos képeket is az édesanyjáról használat előtt és után, konkrétan nem hittem el amit látok!

  2. Jöhetnek a további élménybeszámolók ! 🙂 Akkor most már tudom, hogy nemcsak Kikoba nézek be, hanem a gyógyszertárba is betérek a Korff márka miatt ! 😀 Alapozójukra különösen kíváncsi vagyok. Pozitívan látom, hogy szintet lépnek a gyártók és a termékek minőségén kívül , a csomagolásra (gyártásra) is odafigyelnek, hogy környezetbarátabbak legyenek.

  3. […] az Olasz Külkereskedelmi Intézet által szervezett Olasz Fesztiválon (élménybeszámoló ITT), ahol fantasztikus embereket és izgalmas kozmetikumokat ismertem meg. Az év nagy részében […]

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Previous Post

NABLA Soul Blooming paletta

Next Post

Ideje kidobni a szemetet #9

Advertisement